Matematika a informatika
Matematika
Matematiku chápeme jako čisté myšlení, jako oblast lidského konání, kde platnost výsledku není závislá na názoru. Vedeme žáky k tomu, že v matematice musíme svá tvrzení dokazovat pomocí daných elementárních pravidel. Vysvětlujeme, k čemu je matematika dobrá a jaký má smysl. Matematika podle nás rozvíjí nejen logické myšlení, ale také prostorovou představivost, kreativitu, kritické myšlení a také komunikační schopnosti. Prostřednictvím matematiky vedeme k řešení problémů, přesné formulaci myšlenky, odlišení příčin a důsledku a v neposlední řadě i rozpoznání faktů a manipulace. Přestože jsme všeobecné gymnázium, uvědomujeme si význam matematiky v současné době a snažíme se ji rozvíjet tak, aby byli žáci dobře připraveni ke studiu všech oborů na vysokých školách, ve kterých matematiku potřebují.
Povzbuzujeme naše studenty v rozvoji matematického a logického myšlení podporou jejich účasti ve všech matematických soutěžích pořádaných MŠMT i zapojením do logických a šifrovacích her.
V rámci rozvoje matematiky pořádáme ve spolupráci se Střediskem volného času v Ivančicích matematické soutěže pro žáky z okresu Brno–venkov. Těší nás i stále se zvyšující zájem o matematickou olympiádu kategorie Z5, na jejíž organizaci se také podílíme.
Informatika
Výuka informatiky probíhá ve třech předmětech:
1. Informatika
Vyučuje se povinně, výuka je realizována po skupinách. Cílem je naučit prakticky a efektivně vyžívat ICT v běžném (studentském) životě. S jakým učivem se studenti v_hodinách informatiky seznámí, ukazuje obrázek.
2. Programování
Volitelný předmět v septimě s výukou algoritmizace a_programování v Pythonu.
3. Seminář z informatiky
Volitelný předmět slouží v posledním roce studia na gymnáziu pro přípravu úspěšného zvládnutí maturitní zkoušky z informatiky.
Ukázky studentských prací vytvořených v rámci výuky informatiky
Jitka Vaščáková - animovaný film o nespokojenosti lásky (projekt v Inf)
Tobiáš Poláček - film o sázení rajčat (projekt v Inf)